Thursday, August 27, 2009

Lain orang kena sebat, lain orang rasa sakit!

oleh : ummiAnni

Ummi terpanggil nak komen tentang isu hukuman sebat Kartika..hukum sudah dijatuhkan si tertuduh sudah mengaku dan terima hukuman yang diterima dengan hati yang insaf..dengan niat agar hukuman yang bakal dia terima akn menjadi pengajaran terhadap ramai umat Islam yang terjebak dengan arak..betapa suci niatnya..

Seorang yang bersalah mengaku bersalah dan sanggup menerima hukuman yang setimpal dengan kesalahannya kita anggap dia seorang yang berani...tapi yang pak2 menteri dan mak2 menteri tiba2 boleh hangat pijar ni kenapa? mereka kah yang nak dihukum? atau mereka terasa2 akan menerima hukuman yang sama? kalau korang tak bersalah kenapa korang pulak yang lebih menggelabah?

Kalau pemerintah rasa kasihan pada Kartika tolong kawal anak2 Islam kita yang lain dari mendekati arak..baru la dikatakan pemerintah yang bertanggungjawab terhadap rakyatnya.. sepatutnya sebagai pemimpin negara yang mengaku sebagai hamba Allah..kita menyokong dan memberi semangat kepada Kartika untuk menjalankan hukuman demi maruah agama Isalm..

Tapi bila dengar para pemimpin yang beragama Islam komen..aduii rasa malu la pulak ngaku depa2 ni pemimpin negara yang beragama Islam..

http://paszbb.blogspot.com/2009/08/lain-orang-kena-sebat-lain-orang-rasa.html

Ulasan: Sepatutnya pemerintah BN/UMNO mengawal anak2 Islam kita yang lain dari mendekati arak dari dulu lagi. Tak tahu cara? Eloklah rakyat bertegas memilih kerajaan peringkat persekutuan dengan mengundi parti selain BN yang sentiasa sayangkan anak dan tidak mahu anak mendekati arak. Rakyat telah selama ini di khianati oleh kerajaan BN/UMNO.

No comments: