Tuesday, August 04, 2009

Peserta demo diupah?

PUTRAJAYA 3 Ogos - Sebahagian individu yang menyertai perhimpunan haram membantah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) di ibu negara, Sabtu lalu dipercayai telah diupah oleh pihak tertentu.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, sumber yang diperoleh pihaknya turut mendapati motif perhimpunan bertujuan mengalihkan perhatian rakyat terhadap beberapa kes mahkamah termasuk kes liwat membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim…

Ulasan: Kerangka pemikiran UMNO selama ini ialah ramai orang akan datang jika di upah. UMNO sebuah parti kaya boleh mengupah siapa saja. Pakatan Rakyat dan GMI bukannya kaya. Kalau mengharapkan perjuangan dengan upah nampaknya kebanyakan NGO tidak dapat bergerak kerana memang tidak ada upah. Bahkan ikhlas semata-mata.

Kerajaan BN/UMNO nampaknya tidak boleh menerima kerakusannya dalam pemerintahan negara selama ini telah menyebabkan rakyat rasa menyampah lalu sanggup turun menyatakan TIDAK kepada ISA. Kelemahan fikiran menyebabkan UMNO terpaksa turun dari singgahsana kuasa dalam pilihan raya ke 13.

No comments: