Thursday, April 30, 2009

Husam tanding Timbalan Presiden?

KOTA BHARU 29 April – Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa membayangkan akan bertanding jawatan Timbalan Presiden parti itu berdasarkan perkembangan semasa terutama apabila timbulnya keraguan tentang ‘hubungan sulit’ Pas-UMNO. 

Beliau berkata, perkara utama yang perlu dilihat sebelum menawarkan diri ialah sama ada tindakan itu akan mengganggu arah tuju Pas dalam menghadapi pilihan raya umum akan datang. 

Menurutnya, Pas perlu membuat keputusan secepat mungkin kerana tempoh enam sehingga 12 bulan dari sekarang adalah waktu yang amat kritikal kerana diramalkan akan berlaku pilihan raya.

“Jika arah tuju Pas diperjelaskan dan tidak ada keraguan dalam hubungan sulit antara Pas dan UMNO, saya rasa tidak ada sebab besar untuk saya bertanding mencabar pemegang jawatan sedia ada. 

“Tetapi pada pendapat saya, trend yang berlaku sekarang wujudnya keraguan terhadap hala tuju Pas,” katanya kepada pemberita di sini hari ini. 

Selain penyandangnya, Nasharuddin Md. Isa, Naib Presiden Pas, Mohammad Sabu, Pesuruhjaya Pas Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak dan Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hassan Ali turut berminat untuk bertanding jawatan itu...

Ulasan: Berkata Tongkat Warrant di dalam sajaknya Jiwa Hamba:

                  Ingatan kembali sepatah kata

                  dari ucapan seorang pemuka

                  Di atas robohan Kota Melaka

                  kita dirikan jiwa merdeka.

Wahai pejuang, jangan bersedih: Di atas robohan BN/UMNO, kita dirikan Malaysia Baru.

No comments: