Tuesday, April 28, 2009

Quran hanya untuk ditadaruskan & dimusabaqahkan. Amalannya mana?

Tajuk asal: Khutbah Jumaat di Gunong Bungsu 
18 April 2009

Salam to all,

Alhamdulillah semalam saya dapat menyampaikan khutbah Jumaat di Masjid Gunong Bongsu, tidak jauh dari Mahang, Kulim.

Saya memperingatkan diri saya & para jemaah supaya menyedari betapa kita telah jauh menyimpang dari Al Quran. Saya memberikan contoh kes Altantuya dimana yang yerlibat semuanya Islam.

Hakim Islam, Pendakwa Islam, Peguam Islam, OKT Islam, mangsa pun Islam (Aminah Shaariibuu), Polis yg siasat pun Islam, warden penjara Islam..duduk kononnya dalam negara yang didakwa Islam hadhari..tetapi melaksanakan undang-undang kafir.

Sedangkan disana ada ayat Al Quran (2:178) yang memerintahkan kita melaksanakan qisas dalam kes-kes bunuh, sebaliknya kita yang mendakwa Islam ni, yang tak pernah miss sambut maulid ni..memilih untuk melaksanakan undang-undang kafir iaitu Seksyen 302 Kanun Kesiksaan yang kita ciplak dari India yang direka oleh penjajah Inggeris!

Kita telah menjadikan Al Quran hanya untuk ditadaruskan, dimusabaqahkan tetapi langsung tidak untuk diamalkan.

Dan apabila ALLAH menghina kita dengan menyuruh seorang kafir membacakan ayat Al Quran demi memperingatkan kita, maka terdengar disana hang tuah-hang tuah menghunus keris karat memaki hamun kafir yang membacakan ayat Al Quran yang betul kepada kita.

Yang betul jadi salah..yang salah jadi betul.

Maka benarlah sabda Rasulullah akan tiba suatu zaman itulah perangai kita umat Islam..amar mungkar nahi ma'ruf. Menyuruh kepada yang mungkar, menegah kepada yang ma'ruf.

Maka saya berpesan kepada diri saya dan para jemaah sekelian supaya bertaqwa dengan sebenar-benarnya kepada ALLAH dan janganlah kita mati melainkan dalam Islam..ameen..

Wallahua'llam.

Sekian khutbah yang saya sampaikan di Masjid Gunong Bongsu semalam Jumaat 21 Rabi'ul Akhir 1430.

Syukran..

Dari:   http://zul4kulim.blogspot.com/

No comments: