Monday, April 06, 2009

Tolak Si Kitul moden

SUNGAI PETANI 5 April - Orang Melayu digesa menolak pemimpin pakatan pembangkang yang sanggup menjadi Si Kitul moden semata-mata mahu menjatuhkan kerajaan yang mempertahankan konsep ketuanan Melayu.
Pengerusi Barisan Nasional (BN) Negeri Kedah, Datuk Seri Mahdzir Khalid berkata, pemimpin terbabit juga sanggup menggadai bangsa dan negara kerana mereka gilakan kuasa bagi memerintah negara ini.
''Rakyat mesti belajar daripada sejarah bahawa Melaka jatuh ke tangan Portugis adalah kerana angkara Si Kitul yang memberi maklumat kepada penjajah itu," ujarnya.
Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis penilaian dan pentauliahan bengkung Persatuan Seni Silat Singa Berantai Kampung Kuala Sungkup dekat sini hari ini…

Ulasan: Siapakah towkey (di zaman ini di sebut kroni) di belakang kebanyakan pemimpin UMNO yang sibuk mengaut kekayaan negara melalui jalan yang tidak sah? Bunyinya hebat bahawa  kerajaan BN/UMNO yang mempertahankan konsep ketuanan Melayu tetapi kebanyakan towkey pemimpin UMNO ialah orang bukan Melayu juga.

No comments: