Wednesday, July 28, 2010

Pak Lah kesal isu pasir gagal ditangani pihak berkuasa

Abdullah kesal isu pasir gagal ditangani pihak berkuasa

KUALA LUMPUR 27 Julai - Bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi kesal apabila aktiviti mengorek dan mencuri pasir yang semakin berleluasa kini masih gagal ditangani pihak berkuasa.

Beliau yang juga Pengerusi Institut Kefahaman Islam Malaysia (IKIM) berkata, kegagalan pihak berwajib menangani perkara itu sebenarnya telah memberi kesan buruk kepada alam sekitar.

"Sepatutnya kegiatan seperti itu sudah dihentikan. Pihak penguat kuasa seharusnya mengambil tindakan tegas kalau nampak lori-lori yang bawa pasir dan siasat mereka," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada perasmian Persidangan Kesedaran Alam Sekitar dan Tindakan Demi Kebaikan Dunia anjuran IKIM di sini hari ini....

Ulasan: Ada veteran UMNO yang lurus betul yang tidak tahu siapa pencuri pasir Selangor? Shaari Sungip sudah dedahkan dalang di negeri sebalik insiden kes curi pasir di Selangor rupanya kerajaan pusat UMNO/BN itu sendiri!! Sila baca http://pahangdaily.blogspot.com/2010/07/kontroversi-panas-shaari-sungip.html. Kalau PDRM berani dan ingat bahawa gaji polis di bayar gunakan duit rakyat, silalah siasat curi pasir Selangor.


No comments: