Tuesday, July 27, 2010

Pakistan dituduh belot AS, secara rahsia sokong Taliban

2010/07/27 WASHINGTON: Pakistan dituduh membelot Amerika Syarikat (AS) dengan secara rahsia menyokong Taliban dan pada masa sama menerima bantuan dari Washington, menurut dokumen sulit dibocorkan laman web WikiLeaks. 

Rumah Putih semalam mengecam tindakan WikiLeaks mendedahkan dokumen berkenaan dan berkata tindakan itu boleh mengancam keselamatan negara dan nyawa rakyat dan sekutu Amerika Syarikat.  

Pendedahan yang tidak bertanggung jawab ini tidak akan memberi kesan kepada komitmen kami terhadap Afghanistan dan Pakistan, kata penasihat keselamatan negara AS, Jim Jones dalam satu kenyataan. 

Akhbar New York Times melaporkan 91,000 dokumen yang dihimpun daripada tentera AS di Afghanistan menunjukkan Pakistan secara aktif bekerjasama dengan pemberontak di Afghanistan....

Ulasan: Sikap tabii yang sepatutnya ada iaitu membantu saudaramu dari tentera kafir. Alhamdulillah. Nampaknya, sepas 9 tahun berperang AS  dan konco-konconya sedang menunggu untuk dikalahkan di Afghanistan (headed for certain defeat in Afghanistan). Amin.

No comments: