Friday, February 12, 2010

Yahudi bangun bandar baru dekat kawasan al-Aqsa

Yahudi bangun bandar baru dekat kawasan al-Aqsa untuk jayakan pembanguan kuil 

Al-Quds, Palestin 11 Feb: Yayasan al-Aqsa mengingatkan umat Islam bahawa terdapat perancangan Yahudi untuk membangunkan projek perumahan dan komersil yang bernama `Ma'ale Hazeetim' berkedudukan strategik di tengah kampung Ra’sul Amud di al-Quds, sebelah tenggara Masjid al-Aqsa.

Yayasan al-Aqsa memberitahu bahawa kumpulan syarikat pemaju hartanah Israel telah berusaha untuk memasarkan projek tersebut dan mendorong orang Yahudi untuk membeli apartemen serta perumahan dan komersil tersebut dengan promosi ia mengadap dan dekat dengan Masjid al-Aqsa yang secara tidak langsung ia boleh memberi kesan kepada mempercepatkan pembangunan kuil yang mereka inginkan ditapak Masjid al-Aqsa.

Dalam sebuah kenyataan pada Rabu (10 Feb) yang dihantarkan kepada Infopalestin, projek pembangunan penempatan perumahan itu akan berhubung dengan pembangunan kuil yang mereka dakwa dengan memusnahkan Masjid al-Aqsa. Dengan ini ia akan menarik minat dan mendorong orang Yahudi membeli perumahan dikawasan tersebut… http://nanbinjai.blogspot.com/2010/02/yahudi-bangun-bandar-baru-dekat-kawasan.html

Ulasan: Dasar negara penjajah Israel akan terus mengasak sampai tercapai cita-cita mereka. Apa pula cita-cita kita? Mesti bermula di dalam diri kita cita-cita untuk memenangkan Islam di mana-mana. 

No comments: