Monday, March 29, 2010

BN tidak ketandusan calon

BENTONG 28 Mac – Barisan Nasional (BN) tidak ketandusan calon berkelayakan untuk diketengahkan bagi mewakili parti itu merampas semula kerusi Parlimen Hulu Selangor. Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, BN memiliki ramai pemimpin yang sesuai, tetapi calon yang dipilih nanti merupakan individu yang diterima baik oleh pengundi di kawasan tersebut.

“Dalam soal pemilihan calon, ia bukan perkara baru kerana setiap kali pilihan raya, asas yang sama digunakan dalam menentukan siapa yang selayaknya mewakili BN.

“Banyak kriteria dinilai sebelum calon diputuskan dan dalam hal ini, kita melihat ramai pemimpin yang sesuai sehingga menimbulkan dilema kepada pucuk pimpinan parti,’’ katanya dalam nada berjenaka.

Timbalan Perdana Menteri berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai calon yang paling sesuai mewakili BN pada Pilihan Raya Kecil Parlimen Hulu Selangor nanti…

Ulasan: BN mungkin ramai calon tapi ketandusan calon UMNO yang bersih dalam semua segi. Rakyat begitu merindukan calon yang bersih. Cukuplah pilihan raya kecil Bagan Pinang 2009 sebagai pengajaran.

 

No comments: