Monday, March 29, 2010

Jasa bekas pemimpin terus dikenang

TANJUNG MALIM 28 Mac - Jasa Perdana Menteri kedua, Allahyarham Tun Abdul Razak perlu terus dikenang kerana beliau merupakan seorang pemimpin yang berjaya menukar wajah dan sejarah negara ini, selain banyak menyumbang kepada pembaharuan dasar kerajaan. 

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, Tun Abdul Razak telah berjaya mencipta landskap pembangunan negara melalui dasar-dasar yang masih terus menjadi tunjang kemajuan negara sehingga kini.

"Jika jasa dan sumbangan Tun Abdul Razak ini tidak dihuraikan secara grafik atau didedahkan fakta-fakta sejarahnya, maka kita akan kerugian.

"Justeru program bagi memperingati negarawan dan pemimpin seperti Tun Abdul Razak akan kita teruskan dari masa ke semasa," katanya pada sidang akhbar selepas merasmikan Program Mengenang Negarawan Tun Abdul Razak di Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) di sini hari ini…

Ulasan: Mentang-mentang anak Tun Razak sekarang menjadi PM Malaysia semua orang puji meleleh. Tak semestinya sifat ayah di ikut oleh anak. Jangan menipu diri sendiri dan rakyat.

No comments: